urbanismul

vineri, 20 martie 2015

Planul de delimitare a comunei urbane Isaccea din anul 1883

Dupa unirea Dobrogei cu tara mama in urma Razboiului de independenta din anii 1877-1878, Statul Roman emite 2 legi importante in vederea administrarii si organizarii acestui teritoriu ce functiona pana atunci dupa legile otomane:

1. LEGE Pentru organisarea Dobrogei. Promulgata la 7 Martie 1880, PUBLICATA IN MONITORUL OFICIAL No.57.

2. Lege Pentru Regularea proprietatei imobiliare in DOBROGEA. Promulgata la 31 Martie 1882, PUBLICATA IN MONITORUL OFICIAL No.3.

Acestea sunt descrise in cartea "Notiţe istorice şi geografice asupra provinciei Dobrogea", autor
Nazarettean, I. A, data aparitiei 1882 si le puteti citi descarcand cartea in format PDF aici.

Cautand in arhivele tulcene documente istorice ce tin de evolutia orasului Isaccea am dat peste Dosarul No. 312 din anul 1883 referitor la Actele delimitarii comunei urbane Isakcea, din Plassa Macin, Judetul Tulcea la acea vreme:







Din pacate lista cu tabelul proprietarilor din 1883 (printre care si stra-strabunicul meu din ramura Militaru) la care face referire acest document lipsea din dosar, doamna de la arhive a refuzat sa mi-o puna la dispozitie, pe motiv ca acest document nu poate fi dezvaluit publicului, fiind tinut la "secret", probabil fiindca acolo apareau si alti mosieri&suprafete de teren ce trebuie sa zaca discret in depozitele arhivelor.

In schimb am reusit sa intru in posesia Planului de delimitare al comunei urbane Isakcea la acea vreme:




5 comentarii:

  1. Buna ziua! D-le Mihai, felicitari! Ne semnalati o sursa docuemntara foarte importanta despre Isaccea. Daca sunteti interesat de istoricul localitatii, puteti apela cu incredere.

    RăspundețiȘtergere
    Răspunsuri
    1. Buna seara d-le Stanica, m-ar fi interesat si alte informatii despre personalitatile ce au avut legatura cu Isaccea. Am inteles ca si Henry Coanda ar fi avut o mosie la Isaccea.Puteti sa detaliati?

      Ștergere
    2. Exista in vreo arhiva planul cadastral vechi al localitatii Isaccea?

      Ștergere
  2. Buna ziua! Nu am conostinta de existenta a unei mosii, care sa apartina lui Henry Coanda. Si eu caut un plan cadastral si nu am gasit. Ma interesau tabiile turcesti ... P.S. Imi puteti scrie si pe e-mail.

    RăspundețiȘtergere
  3. Buna ziua! Nu am conostinta de existenta a unei mosii, care sa apartina lui Henry Coanda. Si eu caut un plan cadastral si nu am gasit. Ma interesau tabiile turcesti ... P.S. Imi puteti scrie si pe e-mail.

    RăspundețiȘtergere