urbanismul

joi, 24 martie 2011

Bucurestii ciclisti sau ciclistii bucuresteni

Bucuresti -Piata Universitatii 1955

Va ziceam eu ca arhivele ne-ar putea surprinde cu anumite aspecte de cultura urbana, ca sa ne dam seama ca bicicleta , pe langa tramvai , erau mijloace nepoluante de deplasare , utilizate frecvent si fara ifose de catre bucuresteni ( nu ca acum n-ar mai fi...) .

Ia sa ne gandim pe viitor la un Tour de Bucharest ( avem Soseaua de centura de vreo 50 de km, plus alte cateva zeci de bulevarde ) .
Daca Viena a fost declarata in 2009 metropola cu cel mai inalt grad de calitate a vietii din lume ( si stim bine ce politici urbane de sprijinire a circulatiei cu bicicleta in oras au adoptat ) , haideti sa nu ne mai imbacsim plamanii cu gaze toxice , pe strazi , aici in Bucuresti , sa facem putin mai multa miscare dand din pedale si respirand un aer din ce in ce mai curat (o bicicleta e mai ieftina decat o rata de leasing auto ) .

4 comentarii:

  1. "arhivele ne-ar putea surprinde cu anumite aspecte de cultura urbana,"

    Imi amintesc o imagine de prin anii '60 cu stadionul ANEFS plin la un concurs de... atletism. Vremuri... ... ...

    RăspundețiȘtergere
  2. De acord, dar cum? Cum să convingi sute de mii de bucureşteni să nu se mai suie în maşină pentru 5 km, chiar şi într-o zi frumoasă de primăvară? Cum să modifici regulamentele actuale, în care automobiliştii par să aibă mai multe drepturi decât pietonii şi bicicliştii, să asigure prioritatea celui mai civilizat mijloc de transport?
    Cum să schimbi lucrurile astea într-o societate în care valoarea unui om este corelată cu volumul maşinii pe care o conduce?

    RăspundețiȘtergere
  3. Bucurestiul declara cu mandrie(prosteasca) 69 km de piste de biciclete, cea mai mare parte dintre ele fiind pe trotuar si o parte importanta pe trotuar combinat cu pietoni. In plus in Bucuresti este plin de boieri (toti la origine tarani) care se vor urca pe bicicleta 9doar daca nu mai au nici un ban in buzunar!

    RăspundețiȘtergere
  4. @ Psihiatrul_Biciclist
    Ma bucur ca cineva s-a sesizat in aceasta chestiune :) . Se vor convinge ei singuri in timp , cand isi vor numara pana la ultimul leu banii de benzina (dar si cei de medicamente pentru cap si plamani) . La a doua intrebare , administratia publica (care se ocupa de administrarea spatiului public -strazile ) ar putea interveni in forta ( daca ar fi cat de cat lucida in chestiunea protejarii populatiei ) . Intr-adevar , masina mananca din oras ,dar si din constiinta omului .... Cata vreme publicitatea auto agresiva nu va inceta , cata vreme administratia oraselor nu-si va reconsidera prioritatile , n-avem ce spera la un aer mai curat .

    RăspundețiȘtergere