urbanismul

luni, 1 martie 2010

Solutie de conformare spatiala in Piata Decebal-Calea Mosilor

Am ochit demult acel teren pustiu din zona Pietei Sf.Gheorghe,in desele plimbari prin centrul istoric,intrebandu-ma de ce un teren in inima Bucurestiului zace de atatia ani neconstruit.In cadrul unui proiect de seminar la Compozitie urbana,anul IV,mi-am permis sa aleg acel teren spre studiu si sa incerc cateva solutii de conformare volumetrica,bineinteles dupa o suita de analize pe mai multe criterii.
Cateva caracteristici de remarcat sunt traseul sinuos al Caii Mosilor,usoara declivitate a terenului,vecinatatile(mixtitate stilistica a cladirilor),statutul de zona protejata si valoarea locului in contextul orasului











In urma analizei SWOT,a matricei de compatibilitati cat si a optiunii de a construi sau nu pe teren,am ajuns la urmatoarele solutii:












4 comentarii:

  1. La iesirea din "Pasagiul Sft. Gheorghe" - cladirea galbuie, nu as vrea parculet. las' ca ne-a facut Ceausescu in zona zero destul spatiu liber, sa tot respiram oxigen. Vreau muzeu sau hotel.

    Desi modul de prezentare este tehnic iar eu, ca non-arhitect, am stat ceva sa descifrez ideea, imi place. As merge pe o combinatie intre ce propui tu si ce propune Popescu.

    Am aflat si ceva nou: si in arhitectura avem analiza SWOT! Foarte interesant.

    RăspundețiȘtergere
  2. Ai dreptate,pasii in elaborarea proiectului au fost cam stricti,de aceea pare mai tehnic.In urbanism ,mai ales la partea de analize se foloseste si analiza SWOT,deoarece este extrem de utila in alegerea si formularea unei strategii.

    RăspundețiȘtergere
  3. Acest comentariu a fost eliminat de autor.

    RăspundețiȘtergere
  4. Din punctul meu de vedere ca si conformare spatiala asi opta pe varianta a 2-a.Realizarea unui muzeu nu duce la "adormirea"spatiului,daca pe langa functiunile specifice acestuia(sptii de expozitie,cercetare,etc)s-ar ingloba si alte functiuni ce ar genera un flux de oameni continuu,cum ar fi:cafenea,restaurant,coferatie,bar,librarie,etc.
    Astfel zona va fi mai activa si animata.
    In ceea ce priveste varianta 1,realizarea unui hotel ar genera un flux continuu si intens de trafic si oamneni.Tinand cont de sit,de conformarea in plan a constructiei si faptul ca se afla intr-o zona protejata,realizarea unei parcari subterane pentru a asigura numarul necesar de locuri de parcare ar fi greu de realizat.
    Varianta a 3-a nu e prea fericita in cazul Romaniei ,in special in Bucuresti.Un spatiu verde amenajat prezinta o lipsa de interes populatiei,neavand un element ce sa o atraga.O completare la solutie ar putea fi ,amplasarea unei constructii de dimensiuni mici-cofetarie,cafenea cu terase,etc.
    O analiza ce mi-a atras atentia este Evolutia istorica.Imi place cum ai expus zona,si precizarile referitoare la relationarea acesteia cu arterele majore,dar si cu punctele importante(bisericile)ce se pot observa disparand in timp...
    Tinand cont de derularea proiectului intr-un timp foarte scurt,ai reusit sa evidentiei trei variante ce ar putea fi plauzibile ,dar cu mici modificari.

    Multa bafta!
    P.S.:Nu am criticat,doar mi-am expus parerea:P:P:P

    RăspundețiȘtergere